Skip links

מהי מערכת סולארית עצמאית?

מהי מערכת סולארית עצמאית? מערכת סולארית עצמאית או מערכת סולארית off-grid היא מערכת הכוללת פאנלים סולאריים (שגם נקראים תאי פוטו-וולטאיים או פאנלים פוטו-וולטאיים) ואביזרים נלווים המיועדים להפקת אנרגיה חשמלית מהשמש. המערכת פועלת באופן עצמאי, ואינה תלויה ברשת החשמל המרכזית. הפאנלים הסולאריים ממיסים אנרגיה מהשמש והופכים אותה לחשמל באמצעות תופסן הפוטו-וולטאי המצוי בתאי הפאנלים.

מערכת סולארית ביתית
מערכת סולארית ביתית

מערכת סולארית עצמאית מכילה מספר רכיבים עיקריים:

  1. פאנלים סולאריים: אלה הפאנלים המכילים תאי פוטו-וולטאי. המהמציאים אנרגיה מקרני השמש והופכים אותה לחשמל ישירות. הפאנלים יכולים להיות מותקנים על גג הבניין, על פני משטחים פנויים, על מבנים נשנים ועוד.
  2. מערכת ייצוב חשמל: כדי להשתמש בחשמל שנגרם על ידי הפאנלים הסולאריים, נדרשת מערכת ייצוב חשמל המאפשרת המרה והתאמה של המתח והזרם הנפלטים מהפאנלים לסוג החשמל הנדרש (כמו חשמל ישיר לשימושים נמוכים או חשמל חד פאזי לחשמל הביתי הרגיל).
  3. סוללות ליתיום: סוללות נמצאות כחלק ממערכת הסולארית כדי לאגור את החשמל שנגרם בשעות שבהן אין פאנלים סולאריים מספיקים כדי לספק את הצרכים. הסוללות מאפשרות לשמור אנרגיה סולארית לשימוש בזמן עננים או בלילה.
  4. ממיר חשמלי (אינוורטר): אם יש צורך להמיר חשמל ישיר (כמו במקרה של פאנלים סולאריים) לחשמל אינדוקטיבי (כמו במקרה של מוצרי החשמל בבית), מותקנים ממירי חשמל או אינוורטרים. אלו מחליפים את הסוג האחד של חשמל לסוג השני.
  5. בקרים ומערכת ניהול: מערכת סולארית עצמאית עשויה לכלול בקרים ומערכות ניהול שמאפשרות למערכת לפעול באופטימליות. לשמור על בטיחות ולאפשר לך לראות ולנהל את הביצועים שלה.

כל אלה הרכיבים יחד מרכיבים את מערכת סולארית עצמאית. שמטרתה לייצר חשמל נקי וחסכוני מהשמש לשימושים בבית, משרד או מבנה אחר. עכשיו אתם יודעים לענות על השאלה מהי מערכת סולארית עצמאית?

מערכת סולארית עצמאית לבית

מערכת סולארית עצמאית לבית היא מערכת שמייצרת חשמל ממקורות האנרגיה הסולאריים שבבעלות הבית. זהו סוג של מערכת אנרגיה מתחדשת שיכולה לספק את חשמל הבית ולהפחית את התלות בחשמל מרשת החשמל הציבורית.

Leave a comment

WeCreativez WhatsApp Support
צוות תמיכת הלקוחות שלנו כאן כדי לענות על שאלותיך. תשאל אותנו כל דבר!
? היי, איך אוכל לעזור?